BORMARKETING NÉMET MÓDRA
2009-10-04 | wineroads.eu – dsl
A tavaly nyáron szenzációs kezdeményezésként hazánkban is megrendezték az I. Országos Borkirálynő Fesztivált és megválasztották Magyarország I. Országos Borkirálynőjét Götz Mária Ildikó személyében Tarcalon, aki azóta is népszerűsíti a magyar borokat Tokajtól – Bamakóig.
Igaz, mára már második országos borkirálynője van hazánknak, hiszen Ildikó ebben az évben átadta a koronát a Gyöngyösi Borkirálynőnek, Bodor Nórának, aki már részese is volt a legnagyobb hazai bor fesztiválnak, a XVIII. Bor és Pezsgőfesztiválnak a Budai várban, mégsem kap méltó figyelmet a poszt. Pedig, mi mással lehetne imponzánsabbá tenni egy nemzeti terméket, mint egy fiatal hölggyel azáltal, hogy megtestesíti a bor arcát, ahogy azt a németek is évek óta teszik.
Náluk a Borkirálynőválasztás eseménye majdnem, hogy csak egy miniszterelnök választással ér fel. Németországban idén október 09-én 61. (!) alkalommal választja ki a 80(!) tagú zsűri a 12 különböző borvidékről érkezett borkirálynő közül a legrátermettebbet!
Ez pedig nem egy szépségkirálynő választás, bár természtesen fontos a szép és jó megjelenés, ám ez a legkevesebb a bor minden területének részletes ismeretéhez, a tárgyalóképes angol nyelvtudáshoz képest. Annak ellenére, ugyanis hogy a DWI Német Bor Intézmény és a SWR tévétársaság együttműködése révén ez egy jól szervezett országon belüli bort népszerűsítő kivetítő vásznon is megjelenő, szórakoztató rendezvénynek tűnik, valójában ez egy a német bor külföldi hírét megalapozó és meghatározó státusz. A kinevezéssel ugyanis nemcsak a korona és az elkölcsi elismerés jár együtt, hanem az elkövetkezendő egy év minden napjára pontos programbeosztás, hazai és külföldi tárgyalásokkal és prezentációkkal, delegációk fogadásával. Valóságos bornagyköveti állás, magyarul: végy egy nagyszerű terméket, ami jelen esetben a német bor, díszítsd fel egy mutatós díszcsomagolással, vagyis prezentáld azt a német borkirálynővel és kápráztasd el vele a borpiac döntéshozóit. Egy recept, melyet érdemes lenne nekünk magyaroknak is kipróbálnunk, hiszen minden "alapanyagunk" megvan hozzá, csak rajtunk múlik, mit főzünk ki belőle!
Forrás: http://www.wineroads.eu/hirek/1103/BORMARKETING_NEMET_MODRA
Götz Mária Ildikó Magyarország I. Borkirálynője és Bodor Nóra Magyarország II. Borkirálynője